De eerste factuur van je Thuisabonnement
Welkom bij Tele2! Heb je vragen over de eerste factuur van je Thuisabonnement, die in MijnTele2 staat? Op deze pagina vind je alle informatie over de kosten, periode en automatische incasso.
Opzet van je factuur
Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van elke maand afgeschreven. Mocht die incasso mislukken dan volgt er een herinnering waarna je via iDEAL kan betalen.
Je factuur bestaat uit de volgende onderdelen:
- Abonnementskosten + verbruikskosten vorige maand;
- Eventuele kosten voor extra pakketten;
- Eventuele kosten voor extra apparatuur.
Let op! Op je eerste factuur kunnen ook nog eenmalige kosten, zoals aansluitkosten, staan. Zie ook het voorbeeld.
Abonnementskosten
Je betaalt vanaf de dag dat je abonnement in gaat. Daardoor kan het zijn dat op je eerste factuur de periode langer is, daarna betaal je per kalendermaand. Onder je abonnementskosten vallen de diensten die je gekozen hebt. Denk aan:
Internet, bijvoorbeeld supersnel Internet Light
Interactieve TV, bijvoorbeeld TV Light of TV Basis
Bellen, bijvoorbeeld Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen
Extra’s, zoals Veilig Internet
Extra zenderpakketten, zoals het Pluspakket of Film1
Extra apparatuur, zoals een Interactieve TV-ontvanger
Eenmalige kosten
Deze kosten worden automatisch verrekend bij je eerste factuur, zoals:
Aansluitkosten
Monteurskosten
Verbindingssets
Eventueel verbruikskosten
Dit zijn kosten die buiten je Thuisabonnement vallen, zoals:
Belkosten buiten je bundel
Tele2 TV
Eventueel kosten voor extra pakketten
Dit zijn kosten voor extra zenderpakketten die je hebt besteld, zoals het Pluspakket of Film1.
Factuur hoger dan verwacht?
Is je factuur hoger dan verwacht. Bekijk de oorzaken van een hogere factuur.
Automatisch incassomoment
Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van je rekening afgeschreven.
Betalen na mislukte incasso
Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten. Betaal op tijd via de iDEAL link die wij je automatisch toesturen bij een betalingsachterstand. De betaling wordt binnen 2 uur verwerkt in het systeem.
Veelgestelde vragen
-
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?
Nee, je factuur moet je altijd in één keer betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.
-
Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?
Nee, je factuur moet je altijd direct betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.
-
Waar kan ik mijn factuur bekijken?
Je facturen vind je in MijnTele2.
-
Kan ik mijn factuur downloaden?
Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden.
-
Wat is het rekeningnummer of IBAN van Tele2?
Het Tele2 rekeningnummer voor je Thuisabonnement (Internet, Bellen en/of TV) is NL06 COBA 0637 0537 53 t.n.v. Tele2. Vermeld bij de betaling altijd je klantnummer en factuurnummer(s). Deze vind je terug op de factuur.
Je kunt ook snel en makkelijk betalen via iDEAL.
-
De automatische incasso is mislukt. Hoe lang heb ik nu om de factuur handmatig te betalen?
Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal je factuur direct via iDEAL.
MET MIJNTELE2
Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Wij helpen je graag
Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.