Opzet van factuur

De eerste factuur van je Thuisabonnement

Welkom bij Tele2! Heb je vragen over de eerste factuur van je Thuisabonnement, die in MijnTele2 staat? Op deze pagina vind je alle informatie over de kosten, periode en automatische incasso.

Opzet van je factuur

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van elke maand afgeschreven. Mocht die incasso mislukken dan volgt er een herinnering waarna je via iDEAL kan betalen.

Je factuur bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Abonnementskosten + verbruikskosten vorige maand;
  • Eventuele kosten voor extra pakketten;
  • Eventuele kosten voor extra apparatuur.

Let op! Op je eerste factuur kunnen ook nog eenmalige kosten, zoals aansluitkosten, staan. Zie ook het voorbeeld.

 

erste-factuur

Abonnementskosten

Je betaalt vanaf de dag dat je abonnement in gaat. Daardoor kan het zijn dat op je eerste factuur de periode langer is, daarna betaal je per kalendermaand. Onder je abonnementskosten vallen de diensten die je gekozen hebt. Denk aan:

  • Internet, bijvoorbeeld supersnel Internet Light

  • Interactieve TV, bijvoorbeeld TV Light of TV Basis

  • Bellen, bijvoorbeeld Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen

  • Extra’s, zoals Veilig Internet

  • Extra zenderpakketten, zoals het Pluspakket of Film1

  • Extra apparatuur, zoals een Interactieve TV-ontvanger

Eenmalige kosten

Deze kosten worden automatisch verrekend bij je eerste factuur, zoals:

  • Aansluitkosten

  • Monteurskosten

  • Verbindingssets

Eventueel verbruikskosten

Dit zijn kosten die buiten je Thuisabonnement vallen, zoals:

  • Belkosten buiten je bundel

  • Tele2 TV

Eventueel kosten voor extra pakketten

Dit zijn kosten voor extra zenderpakketten die je hebt besteld, zoals het Pluspakket of Film1.

Factuur hoger dan verwacht?

Is je factuur hoger dan verwacht. Bekijk de oorzaken van een hogere factuur.

Automatisch incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van je rekening afgeschreven.

Betalen na mislukte incasso

Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten. Betaal op tijd via de iDEAL link die wij je automatisch toesturen bij een betalingsachterstand. De betaling wordt binnen 2 uur verwerkt in het systeem.

Veelgestelde vragen

  • Nee, je factuur moet je altijd in één keer betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

  • Nee, je factuur moet je altijd direct betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

  • Je facturen vind je in MijnTele2.

  • Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden.

  • Het Tele2 rekeningnummer voor je Thuisabonnement (Internet, Bellen en/of TV) is NL06 COBA 0637 0537 53 t.n.v. Tele2. Vermeld bij de betaling altijd je klantnummer en factuurnummer(s). Deze vind je terug op de factuur.

    Je kunt ook snel en makkelijk betalen via iDEAL.

  • Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal je factuur direct via iDEAL.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 17:30
za + zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2