Tele2 Thuis factuur bekijken en uitleg
Bekijk op deze pagina de verschillende facturen van Tele2 Thuis (Internet, Bellen en/of TV). Kies hieronder over welke factuur je uitleg wilt.
De laatste factuur van je Thuisabonnement
Heb jij je Thuisabonnement opgezegd? Dan ontvang je nog een factuur als definitieve afrekening. Lees hieronder waaruit deze laatste factuur bestaat. Heb je je abonnement gewijzigd en ziet de factuur er anders uit dan je gewend bent, kijk dan op deze pagina.
Je laatste abonnementskosten
We brengen standaard een hele kalendermaand in rekening. Soms kan het zijn dat je daardoor nog een deel abonnementskosten betaalt voor de periode na de opzegdatum (rekening houdend met 1 maand opzegtermijn). Voor deze te veel betaalde abonnementskosten ontvang je van ons een creditfactuur in de maand nadat je diensten beëindigd zijn. Op deze laatste factuur kunnen ook nog verbruikskosten staan uit de periode voor de opzegdatum. Als je recht hebt op een terugbetaling ontvang je deze binnen 4 weken na dagtekening van de laatste factuur op het bij ons bekende rekeningnummer.
Voorbeeld: Je geeft op 9 maart je opzegging door per 9 april. We factureren tot en met 30 april. In mei krijg je van ons een je zogenaamde eindfactuur. Als je verbruikskosten hebt gemaakt tussen 9 en 30 april, zie je deze ook terug op de laatste factuur in mei. Het bedrag dat je op de eindfactuur onder “Vergoedingen” ziet staan wordt eerst verrekend met eventueel openstaande bedragen. Als je dan nog een bedrag tegoed hebt (meestal is dit zo), wordt het binnen 4 weken na dagtekening van de factuur van mei terugbetaald op het bij ons bekende rekeningnummer.
Opzeggen binnen contract
Als je binnen de contracttermijn opzegt, factureren wij de resterende te betalen termijnen voor je abonnement. Dit is een eenmalige afkoopsom op je laatste factuur. Wil je weten tot wanneer je abonnement loopt? Kijk dan in MijnTele2.
Automatisch incassomoment
Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van je rekening afgeschreven.
Betalen na mislukte incasso
Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten. Betaal op tijd via de iDEAL link die wij je automatisch toesturen bij een betalingsachterstand. De betaling wordt binnen 2 uur verwerkt in het systeem.
Veelgestelde vragen
-
Ik heb mijn contract opgezegd maar ik moet wel de hele maand betalen. Hoe kan dat?
We brengen standaard een hele kalendermaand in rekening. Het kan zo zijn dat je nog abonnementskosten betaalt na de opzegdatum. In de maand nadat je abonnement beƫindigd is, ontvang je van ons een creditfactuur. Als je geld teveel hebt betaald, dan ontvang je dit bedrag binnen 4 weken na dagtekening van de laatste factuur op je rekening.
-
Hoe ontvang ik mijn factuur?
Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.
-
Wanneer wordt mijn factuur afgeschreven?
De 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is. Op je factuur kun je de exacte datum terugvinden.
-
Kan ik het moment van afschrijven aanpassen?
Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.
-
Ik heb mijn factuur al betaald, maar in MijnTele2 staat de factuur nog open. Wat nu?
Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.
-
Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?
In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.
-
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?
Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.
-
Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?
Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.
MET MIJNTELE2
Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Wij helpen je graag
Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.