Stap 1: Check of er een storing is met internet of TV bij jou in de buurt.
Via onze storingenpagina en de actuele informatie pagina van ons forum, blijf je op de hoogte. Wanneer er sprake is van een algemene storing wordt dit daar vermeld.
Is er sprake van een algemene storing?
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Mijn diensten werken niet
Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.
Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Stap 4: Check of je TV box aan staat.
Mijn diensten werken niet.
Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.
Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Stap 5: Controleer alle kabels en aansluitingen.
Controleer of de HDMI-kabel tussen de TV en de TV box stevig op de poort is aangesloten. Controleer of de netwerkkabel tussen je TV box en modem, in poort LAN1 of LAN2 van het modem is aangesloten. Je kunt hiervoor onze handleidingen gebruiken.
Om te checken of het niet aan de bekabeling ligt, kun je de TV box aansluiten met een andere HDMI-kabel, indien je deze hebt. Probeer het ook eens aan te sluiten via een andere TV als je daarover beschikt, zo kun je uitsluiten dat het aan je TV ligt.
Werkt je TV box weer?
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Stap 6: Controleer je verbindingsset en/of netwerkkabel
Als je een verbindingsset (powerplug) gebruikt, plaatst dan de stekker van je verbindingsset direct in een stopcontact. Bekijk de afbeelding hiernaast. Plaats eventuele stekkerdozen en/of verlengsnoeren na de verbindingsset-stekker.
Gebruik bij voorkeur een enkelvoudig stopcontact of sluit geen ander apparaat aan wanneer je de verbindingsset hebt aangesloten op een dubbel stopcontact.
Als het lampje niet brandt zoals het hoort, controleer dan of de apparatuur en de verbindingsset correct zijn aangesloten op elkaar.
Hiervoor kun je onze handleiding gebruiken.
Werkt je TV weer?
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Stap 7: Controleer de bron of het kanaal
Controleer of je TV staat ingesteld op de juiste input. Zorg dat je TV en TV box aan staan. Pak de afstandsbediening van je televisie en druk op de knop AV/Source. Wanneer je Tele2 afstandsbediening is gekoppeld aan je televisie kan je deze ook gebruiken. Zoek met de AV- of Source select-knop naar het juiste inputkanaal.
Heb je nu weer beeld?