Blokkeren

Nummers, diensten en gesprekken blokkeren

Wil je een servicenummer bellen, je abonneren op een mobiele dienst of bellen en internetten in het buitenland? Dit kan voor onvoorziene kosten zorgen. Check hier hoe je dit voorkomt en hoe je bepaalde nummers en diensten blokkeert.

Veelgestelde vragen

  • Via PayInfo kun je specifieke sms-diensten stopzetten. In één keer alle sms-diensten stopzetten? Dat kan door in MijnTele2 de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit te zetten. Hiermee zorg je er ook meteen voor dat je in de toekomst nog kosten maakt.

  • Nee, de kosten hiervoor verrekenen we altijd in je factuur. Je kunt deze niet los betalen.

  • Nee, maar je moet deze nummers nooit terugbellen. Het lijkt dan alsof de telefoon blijft overgaan terwijl er in werkelijkheid een bandje wordt afgespeeld. Je betaalt dan veel geld omdat het gesprek al aan de gang is. Dat onbekende buitenlandse nummers je telkens bellen is vooral heel irritant, maar het betekent gelukkig dus niet automatisch dat je bent opgelicht. Meer weten over wat je tegen dit type overlast kunt doen? Check dan dit speciale topic op onze community.

  • Heb je een vraag of een klacht over betaalde diensten? Onze klantenservice staat altijd voor je klaar.

  • Dit zijn nummers die beginnen met 090, zoals 0909, 0900 of 0906.

  • Een nieuw mobiel nummer vraag je heel eenvoudig zelf aan via MijnTele2 of de Tele2 app. Even wat handige informatie op een rij:

    • De kosten voor het wijzigen van je mobiele nummer bedragen € 10,-.

    • Deze kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur na de wijziging.

    • Heb je een Tele2 abonnement van vóór 19 april 2021? Dan is het wijzigen van je nummer gratis.

    • Voicemailberichten van het oude nummer komen te vervallen.

    • Facturen van het oude nummer zijn niet meer te zien via MijnTele2.

    • Je behoudt je eigen simkaart.

    Wil je je nummer wijzigen omdat je telefonisch wordt lastiggevallen? Vul dan ook altijd het online onderzoeksformulier in.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Je kunt ervoor kiezen om je telefoonnummer juist wel of juist niet te vermelden in de telefoongids.Ga voor beide gevallen naar mijnnummervermelding.nl

    Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je kunt aanmelden of juist kunt afmelden voor de nummervermelding in de telefoongids. Je kunt hier niet je adres of telefoonnummer aan laten passen.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 17:30
za + zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2