Sms-diensten of mobiele diensten
Je kunt specifieke sms-diensten of mobiele diensten stopzetten via www.payinfo.nl. Payinfo is een samenwerking tussen alle mobiele providers, de verkopende partijen en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Je hoeft hier geen account voor aan te maken.
- Ga naar www.payinfo.nl
- Klik op 'Inzien & opzeggen'
- Geef je mobiele nummer op
- Vul de code in die je via sms krijgt
- Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden
- Selecteer de dienst die je wilt opzeggen
Wil je in de toekomst voorkomen dat je gaat betalen voor een sms-dienst of mobiele dienst? Zet dan in MijnTele2 de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit. De blokkade geldt ook voor bestaande abonnementen. Heb je een 097-nummer? Neem dan contact met ons op.
Sms-spam afmelden
Sms-spamberichten zijn berichten die je ongevraagd krijgt en waar je niets voor hoeft te betalen. Tele2 is erin geslaagd het grootste deel van de sms-spam te beëindigen. Krijg je toch nog sms-spamberichten? Kijk dan op de website Spamklacht van de Autoriteit Consument & Markt.
Aankopen bij derde partijen
Bij Tele2 kun je via je factuur betalen voor diensten van derde partijen zoals de Google Play Store. Vind je dit handig of wil je dat juist niet? In MijnTele2 kun je een blokkade instellen of opheffen. Dit geldt ook voor bestaande abonnementen die via de Google Play Store lopen.
Telefoonnummers
Je kan zelf bepalen welke (090x)-nummers wel of niet gebeld mogen worden. Wil je bijvoorbeeld niet naar 0906- en 0909-nummers kunnen bellen, maar wél naar 0900-nummers? Dan kun je dat zelf instellen. Tele2 kan geen gewone telefoonnummers blokkeren zodat ze jou niet meer kunnen bellen, maar je kunt dit vaak wel zelf instellen in je smartphone of via een app.
Sms, bellen of internetten in het buitenland
In MijnTele2 kun je eenvoudig zelf blokkades instellen. Bijvoorbeeld voor sms, of bellen en internet in het buitenland.
Nummerherkenning aan- of uitzetten
Nummerherkenning kun je via een verkorte code zelf aan- of uitzetten. Wil je dat je telefoonnummer niet zichtbaar is als je iemand belt? Gebruik dan deze code: *31# Heb je bovenstaande ingesteld en wil je dat je nummer wel weer zichtbaar is? Gebruik dan deze code: #31.
Het kan ook via MijnTele2. Ga naar ‘Je producten’ en kies voor ‘Productinstellingen’. Vervolgens kun je bij Doorschakelen klikken op ‘Aanpassen’ en selecteren wat je wilt wijzigen. Klik vervolgens op ‘Opslaan’ om je wijziging te bewaren. Let op: dit kan alleen via de website van MijnTele2 en niet via de app.
Overlast buitenlandse nummers (Wangirifraude)
Word je gebeld door een onbekend buitenlands nummer? Kijk dan op onze community. Hier hebben we een speciaal topic geopend met uitleg wat je tegen dit type overlast kunt doen.
Telefonische overlast
Het is hartstikke vervelend als je telefonische overlast ervaart. Gelukkig zijn er een paar dingen die je kunt ondernemen om dit tegen te gaan. Krijg je verkooptelefoontjes omdat je eerder toestemming gaf? Geef tijdens het gesprek aan dat je niet meer gebeld wilt worden. Dit heet: recht van verzet. De verkoper moet het gesprek stoppen en mag je niet meer bellen. Belt een bedrijf je, terwijl dit niet mag? Meld dit ongewenste telefoontje bij Consuwijzer, een onderdeel van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De ACM kan een onderzoek instellen.
Helpt dit niet en word je ongewenst gebeld door een persoon, dan kun je de overlast bij ons melden. Vul het onderzoeksformulier in, dan gaan we kijken of we de overlast voor je kunnen onderzoeken.