Stappenplan storing oplossen Internet & Wifi
Met dit korte stappenplan kun je een storing snel verhelpen. Kies je modem om verder te gaan.
Netwerkstoringen uitsluiten
Voor je je eigen modem gaat troubleshooten, is het een goed idee om te kijken of je met het Tele2 Modem wat je bij je abonnement hebt gekregen geen storing hebt. Op die manier kun je bijvoorbeeld netwerkstoringen uitsluiten.
Gebruik hiervoor de installatiehandleidingen op de site.
Werkt je internet of wifi wel met het modem wat je van Tele2 gekregen hebt? Kijk dan welke instellingen je nodig hebt om je eigen modem te laten werken. Hier lees je alles over het instellen van je eigen modem.
Werkt het ook met je Tele2 Modem niet? Volg dit stappenplan dan opnieuw voor je Tele2 modem, zodat je snel zelf kunt oplossen.
Netwerkstoringen uitsluiten
Voor je je eigen router of wifiversterker gaat troubleshooten, is het een goed idee om te kijken of je met het Tele2 Modem wat je bij je abonnement hebt gekregen geen storing hebt. Op die manier kun je bijvoorbeeld netwerkstoringen uitsluiten.
Zorg ervoor dat je apparaten direct verbinding maken met het Tele2 Modem en je router niet meer is aangesloten. Gebruik hiervoor eventueel de installatiehandleidingen op de site.
Is je probleem nu opgelost?
Werken je andere diensten?
Werkt je TV en/of Telefonie wel?
Heb je geen andere dienst of kun je dit niet testen? Kijk dan of het lampje boven "Internet" brandt. Als dit lampje uit staat, kies dan voor "Nee".
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze wifi verbinding?
Werken je andere diensten?
Werkt je TV en/of Telefonie wel?
Heb je geen andere dienst of kun je dit niet testen? Kijk dan of het lampje boven "Internet" brandt. Als dit lampje uit staat, kies dan voor "Nee".
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze wifi verbinding?
Werken je andere diensten?
Werkt je TV en/of Telefonie wel?
Heb je geen andere dienst of kun je dit niet testen? Kijk dan of het lampje boven "DSL" brandt. Als dit lampje uit staat, kies dan voor "Nee".
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze wifi verbinding?
Werken je andere diensten?
Werkt je TV en/of Telefonie wel?
Heb je geen andere dienst of kun je dit niet testen? Kijk dan of het lampje boven "DSL" brandt. Als dit lampje uit staat, kies dan voor "Nee".
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze wifi verbinding?
Doorloop dit stappenplan met je Tele2 modem
Blijf voor nu verbonden via je Tele2 modem en doorloop dit stappenplan opnieuw om je probleem verder op te pakken. Maak hierbij de keuze voor het Tele2 modem dat jij hebt.
Probleem in aansluiting of instellingen router
Het probleem speelt zich in de aansluiting of instellingen van je router. Bekijk onze instellingen hulp hier of zoek het probleem op je favoriete zoekmachine.
Afstand te groot
Wanneer je Plume app één of meerdere pods als rood punt weergeeft, is de afstand tussen de pods te groot. Ze mogen bijvoorbeeld maar 7 meter van elkaar aangesloten zijn.
Verplaats de pods meer naar elkaar toe. Is je verbinding hierna beter?
Kies je modem
Het wifi signaal van het modem moet uitgeschakeld worden om de Plumes goed te laten functioneren. Kies je modem om te controleren of het modem goed ingesteld is.
Kies je modem
Het wifi signaal van het modem moet uitgeschakeld worden om de Plumes goed te laten functioneren. Kies je modem om te controleren of het modem goed ingesteld is.
Installeer app opnieuw
Wanneer je Plume app niet werkt, bijvoorbeeld omdat je niet kan inloggen, installeer de app dan opnieuw.
Werkt de app nu weer?
Welke kleur?
Als je wifi plus punten zijn aangesloten, geeft het Link lampje de kwaliteit van de verbinding aan.
Welke kleur is het linklampje?
Wifi Plus ingeschakeld?
Is de Wifi Plus ingeschakeld? Controleer dit door op het power knopje te drukken.
Brandt het lampje nu?
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze Wifi verbinding?
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze Wifi verbinding?
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Signaal verbeteren
Omdat wifi een draadloos signaal is, is het gevoelig voor externe invloeden zoals andere draadloze signalen. Daarom is het belangrijk je wifi te optimaliseren voor een zo sterk mogelijk signaal.
Hier vind je de handleiding om je wifi te optimaliseren. Het kan zijn dat je een aantal kanalen moet proberen om de beste te vinden.
Werkt het beter nu je het beste kanaal voor je wifi hebt gekozen?
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze Wifi verbinding?
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Signaal verbeteren
Omdat wifi een draadloos signaal is, is het gevoelig voor externe invloeden zoals andere draadloze signalen. Daarom is het belangrijk je wifi te optimaliseren voor een zo sterk mogelijk signaal.
Gebruik deze handleiding om je wifi te optimaliseren. Het kan zijn dat je een aantal kanalen moet proberen om de beste te vinden.
Werkt het beter nu je het beste kanaal voor je wifi hebt gekozen?
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de stekker uit het stopcontact halen. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Hoe maak je gebruik van je internet?
Gebruik je je internet via een kabel of via een draadloze Wifi verbinding?
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in de LAN3-poort of de LAN4-poort is aangesloten.
Werkt je internet na deze checks goed?
Signaal verbeteren
Omdat wifi een draadloos signaal is, is het gevoelig voor externe invloeden zoals andere draadloze signalen. Daarom is het belangrijk je wifi te optimaliseren voor een zo sterk mogelijk signaal.
Gebruik deze handleiding om je wifi te optimaliseren. Het kan zijn dat je een aantal kanalen moet proberen om de beste te vinden.
Werkt het beter nu je het beste kanaal voor je wifi hebt gekozen?
Tof!
Tof! Je kunt via de app de status van het netwerk verder in de gaten houden zodat je van je goede verbinding kunt blijven genieten.
Kies je modem
Het wifi signaal van het modem moet uitgeschakeld worden om de Plumes goed te laten functioneren. Kies je modem om te controleren of het modem goed ingesteld is.
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Tof!
Tof! Je kunt de app nu gebruiken om de status van je netwerk te bekijken en de instellingen aan te passen.
Wachtwoord resetten
Als de app nog niet werkt na het opnieuw installeren is het nodig je wachtwoord te resetten.
Is het probleem met de app verholpen na het resetten van je wachtwoord?
Controleer je netwerk
Als je linklampje groen brandt, betekent dat je wifi plus punten een goede verbinding maken.
Maak je verbinding met je juiste netwerk? Controleer of je verbinding maakt met het netwerk van je wifi plus punten.
Verbinding verstoord
Als je linklampje oranje brandt, betekent dat je wifi plus punten verbinding maken, maar dat deze verbinding wordt verstoord. Meestal komt dat omdat de wifi plus punten te ver uit elkaar staan.
Controleer de afstand tussen de punten.
Is de afstand tussen de punten ok?
Geen verbinding
Als je linklampje rood brandt, betekent dat je wifi plus punten geen verbinding met elkaar maken. Meestal komt dat omdat de wifi plus punten niet goed aangesloten zijn.
Controleer de aansluitsituatie. Hieronder staan de handleidingen voor de verschillende modems:
- Wifi Plus op je Technicolor modem
- Wifi Plus op je ZTE modem
- Wifi Plus op je Comtrend modem
- Wifi Plus op je Davolink modem
Is je aansluitsituatie zoals in de handleiding omschreven?
Geen verbinding
Als je linklampje rood brandt, betekent dat je wifi plus punten geen verbinding met elkaar maken. Meestal komt dat omdat de wifi plus punten niet goed aangesloten zijn.
Controleer de aansluitsituatie. Hieronder staan de handleidingen voor de verschillende modems:
- Wifi Plus op je Technicolor modem
- Wifi Plus op je ZTE modem
- Wifi Plus op je Comtrend modem
- Wifi Plus op je Davolink modem
Is je aansluitsituatie zoals in de handleiding omschreven?
Controleer de stroomadapter
Is de stroomadapter goed aangesloten op zowel het wifipunt als het stopcontact? Sluit voor de zekerheid de stroomadapter opnieuw aan. Zo voorkom je dat de kabel aan één van de kanten niet goed is aangesloten.
Doet je internet het weer?
Nu je Wifi plus weer aan staat doet je internet het weer als je punten zijn opgestart.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Je modem heeft geen verbinding
Het modem geeft aan dat er geen verbinding is. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice op 020-754 4444, dan helpen we je verder.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Zet ECO-modus uit
Zet ECO-modus uit. Druk op de knop voor ECO-modus (Dit is het knopje met een blaadje als icoon).
Signaal verbeteren
Omdat wifi een draadloos signaal is, is het gevoelig voor externe invloeden zoals andere draadloze signalen. Daarom is het belangrijk je wifi te optimaliseren voor een zo sterk mogelijk signaal.
Gebruik deze handleiding om je wifi te optimaliseren. Het kan zijn dat je een aantal kanalen moet proberen om de beste te vinden.
Werkt het beter nu je het beste kanaal voor je wifi hebt gekozen?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Je modem heeft geen verbinding
Het modem geeft aan dat er geen verbinding is. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice op 020-754 4444, dan helpen we je verder.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Maak opnieuw verbinding met je netwerk
Maak opnieuw verbinding met je netwerk. Klik op je apparaat op 'Netwerk' vergeten in je Wifi instellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het netwerk van je modem. Kijk of je hierna weer op internet kunt.
Weet je niet hoe je je netwerk moet vergeten op het apparaat wat je gebruikt? Typ eens "Netwerk vergeten" + het apparaat wat je gebruikt in op je favoriete zoekmachine. Of kijk op onze pagina over het instellen van je wifi.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Verwijder storingsbronnen
Met het juiste wifi kanaal heb je minder last van het wifi van je buren maar dat heeft nog niet geholpen. Je hebt mogelijk nog last van een andere storingsbron. Probeer de volgende storingsbronnen zo ver mogelijk van je modem te verwijderen. In ieder geval 30 centimeter.
- Grote metalen objecten zoals je verwarming.
- Draadloze telefoontoestellen.
- Sterke magneten zoals in je stereo.
- Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.
Hou in gedachten dat je wifi een signaal is wat door of om objecten heen moet zenden. Hoe minder meubels en muren tussen je modem en je apparaat, hoe beter. Probeer je modem met dit in gedachte zo goed mogelijk te plaatsen.
Heb je veel dikke muren, overweeg dan Wifi Plus.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Je modem heeft geen verbinding
Het modem geeft aan dat er geen verbinding is. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice op 020-754 4444, dan helpen we je verder.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Verwijder storingsbronnen
Met het juiste wifi kanaal heb je minder last van het wifi van je buren maar dat heeft nog niet geholpen. Je hebt mogelijk nog last van een andere storingsbron. Probeer de volgende storingsbronnen zo ver mogelijk van je modem te verwijderen. In ieder geval 30 centimeter.
- Grote metalen objecten zoals je verwarming.
- Draadloze telefoontoestellen.
- Sterke magneten zoals in je stereo.
- Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.
Hou in gedachten dat je wifi een signaal is wat door of om objecten heen moet zenden. Hoe minder meubels en muren tussen je modem en je apparaat, hoe beter. Probeer je modem met dit in gedachte zo goed mogelijk te plaatsen.
Heb je veel dikke muren, overweeg dan Wifi Plus.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Je modem heeft geen verbinding
Het modem geeft aan dat er geen verbinding is. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice op 020-754 4444, dan helpen we je verder.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de stekker uit het stopcontact halen. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Is het probleem verholpen na het herstarten van je modem?
Maak opnieuw verbinding met je netwerk
Maak opnieuw verbinding met je netwerk. Klik op je apparaat op 'Netwerk' vergeten in je Wifi instellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het netwerk van je modem. Kijk of je hierna weer op internet kunt.
Weet je niet hoe je je netwerk moet vergeten op het apparaat wat je gebruikt? Typ eens "Netwerk vergeten" + het apparaat wat je gebruikt in op je favoriete zoekmachine. Of kijk op onze pagina over het instellen van je wifi.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Verwijder storingsbronnen
Met het juiste wifi kanaal heb je minder last van het wifi van je buren maar dat heeft nog niet geholpen. Je hebt mogelijk nog last van een andere storingsbron. Probeer de volgende storingsbronnen zo ver mogelijk van je modem te verwijderen. In ieder geval 30 centimeter.
- Grote metalen objecten zoals je verwarming.
- Draadloze telefoontoestellen.
- Sterke magneten zoals in je stereo.
- Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.
Hou in gedachten dat je wifi een signaal is wat door of om objecten heen moet zenden. Hoe minder meubels en muren tussen je modem en je apparaat, hoe beter. Probeer je modem met dit in gedachte zo goed mogelijk te plaatsen.
Heb je veel dikke muren, overweeg dan Wifi Plus.
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het 'Wireless'-lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het WLAN lampje.
Brandt het lampje?
Brandt het lampje?
Als de WLAN aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het lampje?
Zet de wifi uit
Zet de wifi dan uit met het knopje bovenop je modem.
Nu het Wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app!
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
De wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Nu het Wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app!
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit met het knopje op je modem.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
De wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Zet de wifi dan uit met het knopje bovenop je modem.
Nu het Wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app!
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
De wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Nu het Wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app!
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit met het knopje op je modem.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
De wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Tof!
Tof! Je kunt je app nu gebruiken om de status en instellingen van je netwerk te bekijken. Als je na het opnieuw installeren nog problemen hebt met de internetverbinding kijk dan eens naar de status van je netwerk. Als het nodig is kun je dit stappenplan opnieuw doorlopen en dan helpen we je verder!
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Is het wifi signaal uitgeschakeld?
Het wifi signaal van het modem moet uitgeschakeld worden om de wifi plus goed te laten functioneren. Kies je modem om te controleren of het modem goed ingesteld is.
Maak verbinding met het netwerk van Wifi Plus
Zorg ervoor dat je verbinding maakt met het netwerk van je Wifi Plus punten. Als het netwerk van je Tele2 modem nog actief is volg dan deze stappen om deze uit te zetten om storing te voorkomen.
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Zorg dat de afstand correct is
Zorg ervoor dat de afstand tussen de Wifi punten correct is. Op deze manier hebben ze een goede verbinding met elkaar en kunnen ze je huis van goed wifi voorzien.
Gebruik waar nodig de handleiding om je hierbij te helpen. Hieronder staan de handleidingen voor de verschillende modems:
Neem contact op
Als je linklampje rood blijft terwijl je aansluitsituatie goed is kan het zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Zorg dat de aansluitsituatie correct is
Zorg ervoor dat je aansluitsituatie zo is als in de handleiding omschreven. Dan zou je linklampje groen moeten worden en moet je internet weer goed werken. Je kunt de handleiding gebruiken om je hierbij te helpen.
Hieronder staan de handleidingen voor de verschillende modems:
Neem contact op
Als je linklampje rood blijft terwijl je aansluitsituatie goed is kan het zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Zorg dat de aansluitsituatie correct is
Zorg ervoor dat je aansluitsituatie zo is als in de handleiding omschreven. Dan zou je linklampje groen moeten worden en moet je internet weer goed werken. Je kunt de handleiding gebruiken om je hierbij te helpen.
Hieronder staan de handleidingen voor de verschillende modems:
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Internet doet het weer
Nu je Wifi plus weer aan staat doet je internet het weer als je punten zijn opgestart.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Zet ECO-modus uit
Zet ECO-modus uit. Druk op de knop voor ECO-modus (Dit is het knopje met een blaadje als icoon).
Opnieuw verbinding maken
Maak opnieuw verbinding met je netwerk. Klik op je apparaat op 'Netwerk' vergeten in je Wifi instellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het netwerk van je modem. Kijk of je hierna weer op internet kunt.
Weet je niet hoe je je netwerk moet vergeten op het apparaat wat je gebruikt? Typ eens "Netwerk vergeten" + het apparaat wat je gebruikt in op je favoriete zoekmachine. Kijk ook eens op de pagina over wifi instellen op onze website.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Verwijder storingsbronnen
Met het juiste wifi kanaal heb je minder last van het wifi van je buren maar dat heeft nog niet geholpen. Je hebt mogelijk nog last van een andere storingsbron. Probeer de volgende storingsbronnen zo ver mogelijk van je modem te verwijderen. In ieder geval 30 centimeter.
- Grote metalen objecten zoals je verwarming.
- Draadloze telefoontoestellen.
- Sterke magneten zoals in je stereo.
- Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.
Hou in gedachten dat je wifi een signaal is wat door of om objecten heen moet zenden. Hoe minder meubels en muren tussen je modem en je apparaat, hoe beter. Probeer je modem met dit in gedachte zo goed mogelijk te plaatsen.
Heb je veel dikke muren, overweeg dan Wifi Plus.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in een van de LAN-poorten zit en niet bijvoorbeeld in de WAN-poort. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Druk op het knopje op het modem
Druk het Wifi-knopje op het modem in en hou deze vast net zo lang tot het Wifi-lampje weer gaat branden.
Hierna is je netwerk weer online en kun je hier weer mee verbinden.
Maak opnieuw verbinding met je netwerk
Maak opnieuw verbinding met je netwerk. Klik op je apparaat op 'Netwerk' vergeten in je Wifi instellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het netwerk van je modem. Kijk of je hierna weer op internet kunt.
Weet je niet hoe je je netwerk moet vergeten op het apparaat wat je gebruikt? Typ eens "Netwerk vergeten" + het apparaat wat je gebruikt in op je favoriete zoekmachine. Of kijk op onze pagina over het instellen van je wifi.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de aansluiting
Controleer of de kabel goed is aangesloten op je PC én op je modem. Controleer ook of de kabel in de LAN3-poort of de LAN4-poort is aangesloten. Test ook eens een andere kabel.
Werkt je internet na deze checks goed?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Werkt je internet nu weer?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Zet de wifi uit
Zet de wifi dan uit met het knopje bovenop je modem.
Nu de wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Nu het Wifi van je Tele2 modem uit staat stoort deze niet meer het Slimme wifi netwerk. Deze moet nu een stuk betere verbinding geven. Als je nu geen internet verbinding meer hebt op je draadloze apparaten moet je die nog verbinden met het Slimme wifi netwerk in plaats van het netwerk van je Tele2 modem. Gebruik hiervoor de instellingen en gegevens uit de app!
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit met het wifi on/off-knopje op je modem.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Zet de wifi uit
Wifi moet uitgezet worden. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Je kunt je modem en je slimme wifi als volgt resetten:
Haal je modem van het stroom en de pods uit het stopcontact.
Sluit je modem weer aan op het stroom en wacht tot alle lampjes weer branden op het modem. Sluit daarna eerst de pod aan die is aangesloten op het modem.
Sluit daarna de andere twee pods weer aan op het stopcontact.
Als alle apparatuur weer is opgestart zou je een betere verbinding moeten hebben. Als je hierna nog problemen hebt met de verbinding van je Slimme wifi kun je het best contact opnemen met onze klantenservice op 020 754 4444.
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het wifi lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het wifi lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het wifi lampje?
Brandt het lampje?
Als de wifi aanstaat op je modem dan brandt het wifi lampje.
Brandt het wifi lampje?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Werkt je internet nu weer?
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Start je modem opnieuw op door deze 30 seconden uit te zetten. Je kunt hiervoor de aan/uit knop gebruiken. Wacht daarna tot het modem weer helemaal opgestart is. Dit kan een paar minuten duren.
Werkt je internet nu weer?
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je apparaat opnieuw op
Start je apparaat helemaal opnieuw op. Controleer of het probleem hierna verholpen is.
Let op. Probeer je met een apparaat zoals een spelcomputer je internet te herstellen? Volg dan de instructies op de pagina over wifi instellen.
Is je probleem verholpen met opnieuw opstarten?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Heb je niets om dit mee te testen neem dan eens contact op met onze klantenservice.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit met het knopje bovenop je modem.
Je Wifi Plus wordt nu niet meer verstoord door het Wifi van het Tele2 modem en je verbinding moet nu beter werken.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Eerst kun je je Wifi Plus terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reset je wifi plus door het reset knopje in te drukken met iets smals, zoals een saté-prikker. Hierna zal het eventjes duren voor wifi plus weer is opgestart.
Is je probleem hiermee verholpen?
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit op het Tele2 modem. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen. Bekijk de handleiding.
Je Wifi plus wordt nu niet meer verstoord door het Wifi van het Tele2 modem en je verbinding moet nu beter werken.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Eerst kun je je Wifi Plus terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reset je wifi plus door het reset knopje in te drukken met iets smals, zoals een saté-prikker. Hierna zal het eventjes duren voor wifi plus weer is opgestart.
Is je probleem hiermee verholpen?
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit met het knopje bovenop je modem.
Je Wifi plus wordt nu niet meer verstoord door het Wifi van het Tele2 modem en je verbinding moet nu beter werken.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Eerst kun je je Wifi Plus terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reset je wifi plus door het reset knopje in te drukken met iets smals, zoals een saté-prikker. Hierna zal het eventjes duren voor wifi plus weer is opgestart.
Is je probleem hiermee verholpen?
Zet de wifi uit
Zet de wifi uit op het Tele2 modem. Dit kun je doen door in te loggen in het modem en de instellingen aan te passen. Bekijk de handleiding.
Je Wifi plus wordt nu niet meer verstoord door het Wifi van het Tele2 modem en je verbinding moet nu beter werken.
Apparatuur resetten
Het kan zijn dat je apparatuur gereset moet worden. Eerst kun je je Wifi Plus terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reset je wifi plus door het reset knopje in te drukken met iets smals, zoals een saté-prikker. Hierna zal het eventjes duren voor wifi plus weer is opgestart.
Is je probleem hiermee verholpen?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Controleer de draadloze verbinding
Controleer op een ander apparaat of je draadloze verbinding wel werkt. Bijvoorbeeld je smartphone of laptop.
Werkt een apparaat op Wifi wel?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Herstart je modem. Zet hiervoor je modem 30 seconden uit.
Is je probleem hiermee verholpen?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Herstart je modem. Zet hiervoor je modem 30 seconden uit.
Is je probleem hiermee verholpen?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Herstart je modem. Zet hiervoor je modem 30 seconden uit.
Is je probleem hiermee verholpen?
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Start je modem opnieuw op
Herstart je modem. Zet hiervoor je modem 30 seconden uit. Bijvoorbeeld door de stekker uit het stopcontact te halen.
Is je probleem hiermee verholpen?
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Verbinding tussen modem en apparaat onderbroken
Een ander apparaat via Wifi werkt wel. Het kan zijn dat de verbinding tussen je modem en apparaat onderbroken is. Probeer eens een andere kabel en een andere LAN-poort op je modem.
Is je probleem verholpen met een andere kabel of LAN-poort?
Neem contact op
Je probleem is helaas niet verholpen. Je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice op 020-754 4444 zodat we er samen verder naar kunnen kijken.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Neem contact op
We hebben je wifi probleem nog niet kunnen oplossen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Je kunt het best contact opnemen met de klantenservice op 020-7544444 zodat we dit zo snel mogelijk samen kunnen oplossen.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.
Gelukkig!
Gelukkig. Je probleem is verholpen.
Wil je je instellingen nog aanpassen of optimaliseren? Kijk dan eens bij alle handleidingen.
Probleem niet verholpen
Het probleem is niet verholpen met het proberen van een andere kabel en LAN-poort op je modem. Het zou nu aan een aantal dingen kunnen liggen. Controleer de volgende dingen nog eens om het probleem te verhelpen. Het probleem zou daar in moeten zitten. Neem anders eens contact op met onze klantenservice.
- Is de kabel goed aangesloten op de (juiste) LAN-poort van je computer?
- Is de ethernet verbinding op je computer ingeschakeld?
- Is de kabel zelf niet defect?
- Is de kabel goed aansloten op een van de LAN-poorten op je modem?
Ben je op zoek naar de instellingen voor portforwarding voor bijvoorbeeld je spelcomputer? Kijk dan hier.