Alles over de pincode van je Tele2 TV box

Voor sommige programma’s en wedstrijden heb je een pincode nodig. Als je de TV box voor de eerste keer aansluit, dien je een pincode op te geven. Hier lees je onder andere hoe je de pincode kunt wijzigen.

Wat is een pincode?

Wanneer je een kinderslot hebt ingesteld heb je een pincode nodig om deze te ontgrendelen. Als je een kinderslot wilt instellen, vul je ook je pincode in. Meer informatie over een kinderslot vind je hier.

Wanneer je een zender voor 24 uur lang wilt huren of naar een betaalde film wilt kijken, dien je je pincode in te voeren. Nadat je deze hebt ingevoerd, heb je toegang tot de zender of de film. Goed om te weten. Dit is niet beschikbaar op telefoons en tablets.

Je eigen pincode wijzigen

  1. Druk op de bovenkant van de ronde keuzeknop op je afstandsbediening om het TV menu te openen.

  2. Klik op de avatar (Mijn TV) in het menu.

  3. Druk daarna op Pincode wijzigen.

  4. Je kan nu je pincode aanpassen. Hier kan je eventueel ook je PIN herstellen mocht je hem vergeten zijn.

Hoe pas ik de instellingen aan?

Veelgestelde vragen

  • Lees hier hoe je een kinderslotcode instelt.

  • Het is mogelijk om de kinderslotcode uit te schakelen. Meer informatie daarover vind je hier.

  • Je kunt pincode niet uitschakelen. Voor films of bepaalde tv-zenders dien je altijd een pincode in te vullen.

  • Om een nieuwe pincode in te kunnen stellen dien je je TV box te resetten.
    Via deze stappen zet je het menu van de TV box terug naar fabrieksinstellingen.
    Hierdoor zullen je voorkeuren zoals opnames, herinneringen en zendervolgorde worden verwijderd.

    • Haal je TV box 10 seconden van de stroom.
    • Als de TV box is opgestart, druk je de OK knop een aantal seconden in. De TV box zal nu helemaal opnieuw opstarten.
    • Je moet nu een aantal stappen volgen. De pincode voor het afschermen van zenders moet bijvoorbeeld worden ingesteld.
    • Als je klaar bent, kun je je nieuwe pincode gebruiken.
DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 17:30
za + zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2